+36709772588       +36302500971       1022 Budapest, Hankóczy Jenő u. 35.    

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Részképesség zavar:

A tanulási zavarok alcsoportja, amelyek az észlelés, a figyelem, a mozgás, a nyelv, az emlékezet, a figyelem, a gondolkodás folyamatainak, hiányos működése következtében lépnek fel. Teljesítményzavarok, nyelvi és emlékezeti zavarok formájában nyilvánul meg. Időbeni, speciális terápiás módszerekkel, hatékonyan befolyásolható, másodlagos tünetei csökkenthetők, kivédhetők. A fejlesztés meghatározásához részletes felmérésre van szükség.

Finommotorika, grafomotorika:

Van gyerek, aki szeret festeni, rajzolni, fűzni, építeni, apró dolgokkal játszani és van gyermek, aki néhány perc után otthagyja ezeket a tevékenységeket, mert nincs sikerélménye, számára fárasztóak, megerőltetőek ezek a tevékenységek. Kezünkkel végezzük a legfinomabb izommunkát (talán még e beszédszerveink tevékenysége ennyire összetett), egészen kicsi izomcsoportokat kell kitartóan irányítani.
Komoly szerepe van a szem-kéz koordináció, a megfigyelés, a gondolkodási képességek fejlődésében, nélkülözhetetlen az írás-olvasás elsajátításában. Ez a tevékenység óriási sikerélményhez juttatja az embert, ami a személyiség, az énkép fejlődése szempontjából fontos.

Az alábbi foglalkozásaink során fejlesztjük:

  ugrabugra torna,
  finommotoros és grafomotoros fejlesztő foglalkozás
  TSMT
     

    Hiperaktivitás

    Jellemzői:

    állandó mozgásos nyugtalanság. Kezeikkel matatnak, kopognak, kaparásznak, lábaikkal rugdosnak, fészkelődnek. Sokszor összerendezetlen a nagy- és finommotoros mozgásuk, de az is jellemző, hogy felméréskor nagyon jól teljesítenek, de több gyerek között szaladgálva már könnyen elesnek, átesnek dolgokon.

    Feladataikat nehezen tervezik meg, ha nehéz, akkor félbehagyják, és új tevékenységbe kezdenek.

    Nehézségeiket nehezen küzdik le. Ha eszükbe jut valami, rögtön cselekszenek, hirtelen és meggondolatlan cselekvéseik miatt gyakran érik őket balesetek.

    Figyelmük könnyen elterelődik, hullámzó, főleg, ha közösségben vannak.

    Egész napos közösségi élet számukra nagyon fárasztó, mert a folyamatos ingerárasztás az idegrendszernek nagyon kimerítő.

    Fáradtan még nehezebben tudják elfogadni az irányítást, könnyen dühösek lesznek, ami egy önmagát gerjesztő folyamatot indít.

    Hamar rájuk ragadhat a"rossz gyerek" pecsét. Nagyon fontos a szülők és a környezet viszonya gyermekhez.