w

GY.I.K

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan mondhatom le a terápiás órát?

A foglalkozásokat írásban lehet lemondani, az alábbi módokon:

SMS-ben a következő telefonszámon: +36-70/977-2588; vagy a terapeutánál. A gyermek neve feltétlenül szerepeljen az SMS-ben.

E-mailen-ben, a napraforgohaz@napraforgohaz.hu címen.

Meddig mondhatom le a foglalkozást?

A foglalkozást megelező nap este 20:00 óráig ÍRÁSBAN lehet lemondani SMS-ben vagy e-mailben.

Betegség esetén veszítünk-e alkalmat a bérletből?

Ha az óralemondás szabályainak megfelelően történt a hiányzás jelzése, akkor nem vonunk le alkalmat a bérletről. Ugyanez vonatkozik az egyéni órákra is.

Hogy tudjuk fizetni a foglalkozásokat?

Az adott hónap végén, egy összegben kell fizetni az egyéni órákat.

Csoportos fejlesztésre 6 alkalmas bérletet kell előre vásárolni.

A felmérés előtt mennyi idővel korábban érkezzünk a helyszínre?

Körülbelül 10 perccel.

Jelen lehet-e a szülő a felmérésen, fejlesztésen?

A felmérésen, kisebb gyermeknél jelen van a szülő (kb. 4-5 éves korig). Ennél idősebb gyermek esetében, ha a gyermek vagy a szülő ragaszkodik hozzá, akkor ennek nincs akadálya.

Iskolásokat szülő közvetlen jelenléte nélkül vizsgálunk.

A fejlesztésen 2-3 éves korig jelen van a szülő.

Milyen ruházat javasolt a felmérésre, foglalkozásokra?

Mindkét esetben kényelmes öltözéket és csúszásgátlós zoknit, cipőt javaslunk.

Farmernadrág, szoknya, vastag pulóver nem ajánlott.

A kislányok haját kérnénk összefogni, feltűzni.

Mikor van lehetőségünk konzultálni a terapeutával?

Ha kérdésük van gyermekük fejlődésével kapcsolatban, akkor konzultációs időpontot kell kérni a terapeutától.

Van-e kontrollvizsgálat?

A tanév végéhez közeledve, májusban készítjük el a kontroll felméréseket. Ennek eredményét megbeszéljük a szülőkkel.

Miért fontos a képességek felmérése?

Bármely életkorban tanácsoljuk a szülőknek a részképességek, figyelem, koncentráció, finommotorika, beszéd, mozgáskészségek és a gondolkodás felmérését.

A gyermekek nagycsoportos korukban az óvodában részt vesznek egy felmérésen, ami az iskolaérettséget hivatott eldönteni. 6 éves korára a gyermekek idegrendszere óriási érési és tanulási folyamaton megy keresztül, amely folyamat a magzati életben kezdődik. Az iskolaérettségi vizsgálaton kiszűrt részképességzavar, lemaradás a fejlődési folyamat során kezdődött, tehát már fellelhető volt a gyermek korábbi életkorában.

Igenis fontos a korai szintfelmérés, különösen abban az esetben, ha a szülő vagy a környezet jelzi, hogy a gyermek valamilyen területen – például a mozgás, beszéd, verstanulás, játéktevékenység, társas kapcsolatok, stb. – elmarad, eltér társaitól. Ha bizonytalan gyermeke harmonikus fejlődésében, kérje felmérésünket.

Mi az a részképességzavar?

A tanulási zavarok alcsoportja, amely – az intelligenciaszinttől függetlenül – az észlelés, a figyelem, a mozgás, a nyelv, az emlékezet, a gondolkodás folyamatainak hiányos működése következtében lép fel. Teljesítményzavarok, nyelvi és emlékezeti zavarok formájában nyilvánul meg. Időbeni, speciális terápiás módszerekkel hatékonyan befolyásolható, másodlagos tünetei csökkenthetők, kivédhetők. A fejlesztés meghatározásához részletes felmérésre van szükség.

Mit jelent a finommotorika, illetve grafomotorika?

Van gyerek, aki szeret festeni, rajzolni, fűzni, építeni, apró dolgokkal játszani, és van gyermek, aki néhány perc után otthagyja ezeket a tevékenységeket, mert nincs sikerélménye, számára fárasztóak, megerőltetőek ezek az elfoglaltságok. Kezünkkel végezzük a legfinomabb izommunkát (talán még a beszédszerveink tevékenysége ennyire összetett), egészen kicsi izomcsoportokat kell kitartóan irányítani.

Komoly szerepe van a szem-kéz koordináció, a megfigyelés, a gondolkodási képességek fejlődésében, nélkülözhetetlen az írás-olvasás elsajátításában. Ez a tevékenység óriási sikerélményhez juttatja az embert, ami a személyiség, az énkép fejlődése szempontjából fontos.

Ezeket a képességeket az alábbi foglalkozásaink keretei között fejlesztjük:

– finommotoros és grafomotoros fejlesztő foglalkozás,

– TSMT.

Hogyan ismerhető fel a hiperaktivitás?

Jellemző az állandó mozgásos nyugtalanság. Kezeikkel matatnak, kopognak, kaparásznak, lábaikkal rugdosnak, fészkelődnek. Sokszor összerendezetlen a nagy- és finommotoros mozgásuk, de az is jellemző, hogy felméréskor nagyon jól teljesítenek, de több gyerek között szaladgálva már könnyen elesnek, átesnek dolgokon.

Feladataikat nehezen tervezik meg; ha nehéz, akkor félbehagyják, és új tevékenységbe kezdenek.

Nehézségeiket nehezen küzdik le. Ha eszükbe jut valami, rögtön cselekszenek, hirtelen és meggondolatlan cselekvéseik miatt gyakran érik őket balesetek.

Figyelmük könnyen elterelődik, hullámzó, főleg, ha közösségben vannak.

Az egész napos közösségi élet számukra nagyon fárasztó, mert a folyamatos ingerárasztás az idegrendszernek nagyon kimerítő.

Fáradtan még nehezebben tudják elfogadni az irányítást, könnyen dühösek lesznek, ami egy önmagát gerjesztő folyamatot indít.

Hamar rájuk ragadhat a „rossz gyerek” pecsét. Nagyon fontos a szülők és a környezet viszonya gyermekhez.

Helyszín

Pasaréten:
1022 Budapest, Hankóczy Jenő utca 35.

Budafokon:
1221 Budapest, Vihar utca 22.

Elérhetőség

Telefon:
+36-70/977-2588

E-mail:
napraforgohaz@napraforgohaz.hu

Adatvédelmi tájékoztató

Egyéb adat

Cégnév:
Napraforgóház Fejlesztő és Játszó Csoport Bt.

Cégjegyzékszám:
01-06-719757

Adószám:
20217466-1-43

Weboldalunk – a legtöbb weblaphoz hasonlóan – cookiekat használ az oldal helyes működéséhez.
Az „Elfogadom” gomb megnyomásával hozzájárul ehhez.
Adatvédelmi tájékoztató