Szabó Beáta vagyok, a Napraforgóház alapítója, szakmai vezetője. A Napraforgóház fejlesztő központot 2003-ban hoztam létre.
A nehézségekkel küzdő és sérült gyermekek, felnőttek segítése mindig az életem része volt. Ez a közeg nem csak folyamatos szakmai inspiráció számomra, de életem legszebb pillanatait – a családom mellett – ezeknek a gyermekeknek köszönhetem. Munkámat azért is szeretem, mert a szakma folyamatos fejlődése a szakemberek kreatív, változatos továbbképzését biztosítja.
Végzettségeim:
2023 Mozgásos homloklebeny gyakorlatok a fejlesztésben, tanításban
2011 Beszédpercepciós diagnosztika és terápia – Magyar Pedagógusok Egyesülete
2007 TSMT, Tervezett Szenzomotoros Tréning, diagnosztika – BHRG Alapítvány
2002 Sindelar-Zsoldos kognitív fejlesztő program (5-7 éves korú gyermekeknek komplex kognitív fejlesztő program) – Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Továbbképző Központ
2001 Szenzoros Integrációs Terápia-DSZIT – Lelki Egészségvédő Alapítvány
1986 Konduktor – Mozgássérültek Pető András Intézet
1981 Okleveles ápolónő – Bókay János Egészségügyi Szakközép Iskola
Szak Elvira
Pszichológus, Gyógypedagógus
A Napraforgóház vezető helyettese
Végzettségeim:
2016 Beszédpercepciós diagnosztika és terápia
2016 Dyscalculine Program, A diszkalkulia korszerű terápiája
2015 Utazótanári program elmélete és gyakorlata gyógypedagógusok számára az eltérő fejlődésmenetű gyermekek otthoni fejlesztéséhez a Portage-modell alapján
2014 Sindelar-Zsoldos program 2. – Tanulási- és magatartási zavarok terápiája iskoláskorban
2014 Sindelar-Zsoldos program 1. – Fejlesztő program tanulási- és magatartási zavarok megelőzésére óvodáskorban és iskolakezdéskor
2010 SEED Fejlődési Skála – a Sewal Early Educational Development Scale Budapesti Korai Fejlesztő Központ munkatársai által átdolgozott vizsgáló eljárása (0-4 éves korig)
2007 Egyéni szenzomotoros fejlesztés a TSMT- módszer alkalmazásával 0-3 éves kor között
2007 Szenzomotoros szemléletű állapot- és mozgásvizsgálat felvétele, értékelési szempontjai és alkalmazási lehetőségei
2005 Csoportos szenzomotoros fejlesztés a TSMT-módszer alkalmazásával 3-7 éves kor között
2005 Alapozó Terápia, Terapeuta
2004 Négyüléses konzultáció
2003 Gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár – ELTE BGGYK
2001 Pszichológus, pszichológia szakos tanár – ELTE BTK
Silling Beáta
Konduktor
1998-ban végeztem a Pető András Intézetben konduktorként. Több mint 25 éves tapasztalattal rendelkezem, éveken át utazó konduktorként dolgoztam Európa több országában és az USA-ban. Általában több különböző szakemberrel dolgoztam együtt, egy csapatban, mely által komplex fejlesztést tudtunk biztosítani a gyerekeknek, zeneterapeutával, logopédussal, illetve gyógytornászokkal. A közös munka rendkívül inspiráló volt, melyet a mai napig hasznosítok a mindennapi munkavégzésemben.
A Napraforgóházban 2021 szeptemberétől dolgozom, megkésett mozgás- és beszédfejlődésű, ill. autista gyerekekkel. Örömmel várom régi, és új tanítványaimat!
Végzettségeim:
1989 Konduktor – Mozgássérültek Pető András Intézet
1984 Okleveles ápolónő – Bókay János Egészségügyi Szakközépiskola
Tuser Julianna
Okleveles Gyógypedagógus, Logopédus
Tuser Julianna vagyok. 2012-ben végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán, logopédusként. A diplomaszerzést követően sajátos nevelési igényű gyermekekkel kezdtem el foglalkozni, majd ambuláns ellátásban biztosítottam az óvodások, kisiskolások logopédiai ellátását.
2013 óta vagyok tagja a Napraforgóház csapatának. Munkám során számos kórképpel találkozom és foglalkozom, melyhez elengedhetetlennek tartom az ismereteim folyamatos bővítését, ezért igyekszem olyan tudás elsajátítására, mely a hozzám forduló gyermekek javára válik.
Végzettségeim:
2023 Mozgásos gyakorlatok a tanításban, fejlesztésben (homloklebeny gyakorlatok workshop)
2023 A Meixner Ildikó által kidolgozott diszlexia prevenciós és reedukációs módszer
2020 SEED Fejlődési Skála – a Sewal Early Educational Development Scale Budapesti Korai Fejlesztő Központ munkatársai által átdolgozott vizsgáló eljárása (0-4 éves korig)
2012 Beszédtechnikai és kommunikációs alapozó tréning
Gerencsér Panni
Konduktor, Logopédus, Szomatopedagógus
Gerencsér Panni vagyok, a Napraforgóház konduktor-logopédus-szomatopedagógus munkatársa. Hivatásomat összetettsége, változatossága és játékossága miatt szeretem. Már az általános iskolában is az volt a fő elfoglaltságom, hogy a környezetemben fellelhető tárgyakat játékká varázsoljam. Azóta rengeteget tanultam, de ez a tulajdonságom megmaradt, játszani szeretek a legjobban.
Számomra az a legnagyobb elsimerés, ha egy tanítványom úgy köszön el a komplex fejlesztés végén, hogy: „Dehát ma csak játszottunk!”
2023 „Minőségi autizmus ellátás”, az autizmus kutatás friss eredményei, az iskolai színtér jó gyakorlatai, kisgyermekkori autizmus specifikus ellátás – szakmai nap – online konferencia
2023 „Autista gyerekek (1,5-6 év) hatékony korai fejlesztése játéktevékenységeken keresztül, szociális-kommunikációs készségekkel a fókuszban” workshop – Vadaskert Alapítvány
2019 LongiKid (Longitudinális Komplex Vizsgálat) Neuro-szenzomotoros teszt a 3 hónapos – 11 éves korú gyermekek állapotmegismerésére – BHRG Alapítvány
2019 „A Tourette-szindróma és tik zavarok diagnózisa és terápiás protokollja” továbbképzés – Vadaskert Alapítvány
2015 Csoportos TSMT terapeuta:”Organikusan éretlen, homogén csoportba integrálható gyermekek felzárkóztatása tervezett szenzomotoros tréningekkel” (TSMT-II) – BHRG Alapítvány
2014 Egyéni TSMT terapeuta: „Organikusan sérült gyermekek egyéni terápiája tervezett szenzomotoros tréningekkel” (TSMT-I.) – BHRG Alapítvány
2013 Sindelar-Zsoldos program 1., „Fejlesztő program tanulási- és magatartászavarok megelőzésére óvodáskorban és iskolakezdéskor” akkreditált továbbképzés – ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
2013 „Óvodás és kisiskolás korú gyermekek kortárs közösségben tapasztalható magatartásproblémáinak hatékony megoldási stratégiái” akkreditált továbbképzés – Vadaskert Alapítvány és Semmelweis Egyetem
2012 Szenzomotoros szemléletű „Állapot és mozgásvizsgálat” (ÁMV) felvétele, értékelési szempontjai és alkalmazási lehetőségei továbbképzés – BHRG Alapítvány
2001 Óvodapedagógus – Zsámbéki Katolikus Tanítóképző Főiskola (AVKF)
Darabos Dorka
Alapozó Terapeuta
Darabos Dorka vagyok, a Napraforgóház alapozó terapeuta munkatársa.
Pályámat óvodapedagógusként kezdtem. Az ott szerzett tapasztalataimat jól tudom kamatoztatni az Alapozó Terápiás folyamatban. Az óvodai munkám során a gyermekeken észlelt tünetek és problémák megoldásának vágya vezetett el a mozgásfejlesztéshez, majd az idegrendszer fejlesztéséhez.
Az Alapozó Terápiás munkámban lelkesít, hogy segíthetek a gyermekeknek önmaguknak lenni, az elakadásaikat feloldani, hogy ezek által hatékonyabbak lehessenek az iskolában és az életben. Osztozom az örömükben, mikor megtapasztalják saját fejlődésüket, ügyesedésüket.
Végzettségeim:
2024 Homloklebeny tréning
2023 Alapozó Alapozása
2022 Alapozó Terápia
2021 Alapozó fejlesztés
2020 A tanulás öröm is lehet – Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésérére és oldására
2020 Mozgásprogram eltérő fejlődésmenetű 0-8 éves korosztály számára
2019 Vezető óvodapedagógus szakirányú továbbképzési szak
2010 Óvodapedagógia
Bűdi Boglárka
Gyógypedagógus, Logopédus, Autizmus szaktanácsadó
Bűdi Boglárka vagyok, gyógypedagógus, logopédus, pszichopedagógus, és autizmus szaktanácsadó. Diplomáimat az ELTE Bárczi Gyógypedagógiai Karán szereztem, 2010 óta dolgozom a szakmámban. Szakmai és gyakorlati tudásomat Magyarországon a köznevelési és egészségügyi ellátás színterein, illetve külföldön több országban is szereztem (Finnország, Anglia, Egyesült Államok). Ismereteimet továbbképzéseken és tanfolyamokon igyekszem folyamatosan bővíteni.
Többnyelvű családok számára angol nyelven is elérhetőek szolgáltatásaim.
Végzettségeim:
2018 Integratív Játékterápia az atipikus fejlődésű gyermekek korai intervenciós ellátásában továbbképzés
2018 Introductiontothe PROMPT Technique Workshop – PROMPT Institute
2018 Early Start Denver Model, Introductory Workshop
2018 A megkésett beszédfejlődés és fejlődéses dysphasiaterápiája Meixner módszer szerint – Meixner Alapítvány
2017 Tervezett Szenzomotoros Tréning (TSMT-I) – BHRG Alapítvány
2017 GMP Beszédpercepciós tanfolyam – Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézet
2015 Autizmus-specifikus mérés-értékelés (PEP-3) a köznevelésben – FSZK
2015 Szexualitás és párkapcsolatok oktatása trénerképzés / Sex and Relationship Education training – FSZK
2015 Az értékek alapja – alapértékek workshop / Value Base training – FSZK
2015 Positive Behaviour Management Plus training and trainer, Positive Response Training and Consultancy – FSZK
2015 Autizmus-specifikus egészségnevelési curriculum alkalmazása, tréner felkészítés – FSZK
2010 Gyógypedagógus, Logopédus-pszichopedagógus BA – ELTE BGGYK
2009 Basic Drug Awareness – Adult Focus, Trainingon Substances and their Misuse – Notthingham, UK
2009 Hidden Harm – Effects of Parental and Adult Substance Misuseon Children – Notthingham, UK
2009 Musical Interaction – Introductory training and Practice with Autistic Children – The Rosehill School, UK
2008 Social Services BA – Piramk University of Applied Sciences (Tampere, Finnország)
Irsa Eszter
Alapozó és Homloklebeny Terapeuta
Irsa Eszter vagyok, testnevelő tanár, konduktor, mozgásfejlesztő, alapozó és homloklebeny terapeuta. Csodás éveket töltöttem el testnevelés-földrajz szakos tanárként két általános iskolában. Később óvodáskorú gyermekekkel foglalkoztam a Pető Intézetben. Korai fejlesztőként, és mozgásterapeutaként dolgoztam egy pedagógiai szakszolgálatnál.
Sok éves tapasztalat és együttmunkálkodás után továbbra is csodálattal tölt el a gyermekek tudásvágya, kitartása, érdeklődése, nyitottsága. Sajátos ötleteik, egyedülálló humoruk bearanyozzák a mindennapokat.
Végzettségeim:
2018 RGM- Ronnie Gardiner Módszer – folyamatban
2011 AIT/FST (Filtered Sound Training)
2011 GOH-GMP Beszédpercepciós diagnosztika
2007 TSMT diagnosztika
2002 Sindelar-Zsoldos kognitív fejlesztő program 5-7 éves korú gyermekeknek
2001 DSZIT Szenzoros integrációs terápia
1986 Konduktor – Nemzetközi Pető András Intézet
1981 Okleveles ápolónő
Gyenge-Dombi Dorottya
Gyógypedagógus-Logopédus, Mentorpedagógus
Az alapdiplomám megszerzése óta sajátos nevelési igényű beszédfogyatékos gyermekekkel foglalkozom.
Munkám során tapasztalatot szereztem a korai fejlesztésű, a komplex beszéd- és nyelvi fejlesztés, illetve a diszlexia és diszkalkulia prevenció területén is. Több éve logopédus hallgatók mentorálása is a mindennapjaim részévé vált.
Végzettségeim:
2019 Mentorpedagógus szakvizsga
2016 Sindelar-Zsoldos Program 1. Pedagógus továbbképzés
2015 A matematika tanulás zavarai (diszkalkulia) pedagógus továbbképzés
2014 Beszédpercepciós diagnosztika és terápia (GMP-GOH) pedagógus továbbképzés
2012 Tanulók egyéni fejlesztésének módszertana pedagógus továbbképzés
2012 A korszerű tanulás- és oktatásszervezési eljárások alkalmazásáról pedagógusoknak pedagógus továbbképzés
2011 Gyógypedagógus, logopédiai szakirányon
Zséger Olívia
Gyógypedagógus, Szomatopedagógus
2001-ben végeztem az ELTE – Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán, általános szociális munkásként, majd az évek során ugyanitt gyógypedagógusként, mint szomatopedagógus, azután az autizmus spektrum pedagógiája szakirányon is diplomát szereztem. Fő érdeklődési területemként és hivatásomként tekintek az autizmusra, és a hozzá kapcsolódó specifikus pedagógiai, módszertani feladatra, illetve az egyén és az őt körülvevő család támogatására.
2018-óta vagyok a Napraforgóház munkatársa, mint gyógypedagógus, ahol szülőkonzultációval és szociális- és kommunikációs készségek támogatásával foglalkozom, egyéni és kiscsoportos formában.
2012 Autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek fejlesztése (haladó) képzése – Autizmus Alapítvány
2012 Gyógypedagógus, szomatopedagógus szakirány, tanár, terapeuta – ELTE BGGYFK
2005 Csecsemőmasszázs oktató – Magyar Gyermekmasszázs Egyesület
2001 Általános szociális munka szak – ELTE BGGYFK
Tóth Ildikó
Neurofeedback Tréner, Komplex Művészeti Terapeuta
12 évig a Tüskevár Iskola tanára, fejlesztője és művészeti terapeutája voltam, majd szociális területen foglalkoztam különböző korú és problémájú emberekkel.
A neurofeedback módszerben, mint szociálpedagógus, művészeti terapeuta képződtem ki, mert jó lehetőségnek, fontos kiegészítő segítségnek tartom a fejlesztési lehetőségek bővítésére. Saját praxisomban elsősorban figyelemfejlesztésre, a teljesítmény-hatékonyság növelésére használom ezt a tréninget.
Tanulási nehézséggel küzdő és SNI-s gyerekeknek, illetve különféle, ADHD vagy más maradványtünetekkel élő felnőtteknek, valamint a hétköznapi összpontosításban fejlődni vágyóknak kínálom a szolgáltatást.
Végzettségeim:
2016 Neurofeedback tréner – Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület
2011 Komplex Művészeti Terapeuta – LEA Lelki Egészségvédő Alapítvány
2008 Szociálpedagógus – AVKF
Ujkéri Anna
Logopédus, Pszichopedagógus
2022-ben végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán logopédusként, illetve pszichopedagógusként. Hálás vagyok, hiszen pályakezdetem óta tagja lehetek a Napraforgóház kiváló szakmai csapatának is, ahol bátran fordulhatok kollégáimhoz tanácsokért, mindig szívesen segítenek.
A munkám során foglalkozom beszédindítással, nyelvlökéses nyelés terápiával, beszédészlelés, beszédmegértés és nyelvi fejlesztéssel, valamint nem utolsó sorban artikulációs terápiát is tartok. Bármelyik fejlesztésről is legyen szó, elengedhetetlennek tartom a szülőkkel való együttműködést, a folyamatos kommunikációt a gyermek optimális fejlődése érdekében. Foglalkozásaimat igyekszem rengeteg játékkal színesíteni, törekszem a biztonságos légkör megteremtésére.
Végzettségeim:
2023 Felkészítés a nyelvlökéses nyelés logopédiai terápiájának végzésére – Démoszthenész Egyesület
2011-ben egy nyári tábor során találkoztam először autizmussal diagnosztizált gyermekekkel. A velük való közös munka inspirált arra, hogy gyógypedagógus legyek. Az érettségit követően gyógypedagógiai asszisztensnek és óvónőnek tanultam. Tanulmányaim alatt folyamatosan a terepen dolgoztam, így a gyakorlatban is sok tapasztalatot szereztem.
A szakmámban fontosnak tartom, hogy egy pedagógus empatikus, objektív, a munkájára igényes és elkötelezett legyen. Így biztosítható, hogy a ránk bízott gyermekekkel megtaláljuk a közös hangot, és a számukra legjobb eszközökkel-módszerekkel segítsük őket.
Lakatos Réka vagyok, a Napraforgóházban DSZIT terápiát tartok. A pedagógusi diploma megszerzése után többek között fejlesztőpedagógus, DSZIT valamint meseterápia képzéseket végeztem el.
Ezen képzések azt a szemléletet erősítették bennem, hogy feladatunk elsősorban az, hogy a gyermeknek saját erősségei, lehetőségei megismeréséhez és kiteljesítéséhez mutassunk utat. És a sikerélmény, a megerősödő önbizalom, valamint a játék öröme a nehézségeken, kudarcokon való túljutásban, feszültségek, frusztrációk oldásában valóban sokat segít. E szemlélet mentén próbálom kísérni a gyerekeket. Nagy öröm az ő örömük, lenyűgöző a világlátásuk, kreativitásuk.
Végzettségeim:
2014 Metamorphoses meseterápiás módszer – alkotó-fejlesztő meseterapeuta
2014 Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására
2013 Mozgásprogram eltérő fejlődésmenetű 3-8 éves korosztály számára
2013 Szenzoros integrációs terápiás képzés – Lelki Egészségvédő Alapítvány
2010 Fejlesztő-pedagógus továbbképzés – Tüskevár Általános Iskola, Szakiskola és Speciális Szakiskola
2003 Történelem szakos bölcsész tanár – PPKE BTK
Tóth Noémi
Gyógytornász, Pfaffenrot manuálterapeuta
2016-ban végeztem a Szegedi Tudományegyetem Egészségtudományi és Szociális képzési Karán.
Munkámat a Péterfy Sándor Utcai Kórházban kezdtem meg, ahol felnőtt emberek rehabilitációját segítettem. Emellett a Napraforgóház Fejlesztő Központban gyermekekkel kezdtem dolgozni. Gyorsan világossá vált számomra, hogy fiatalokkal és felnőttekkel egyaránt örömmel dolgozom. Rövid idő alatt rengeteget tanultam, kaptam tőlük: kitartást, jókedvet, a gyermeki mesevilágba visszacsöppenés élményét. Látni munka közben a sikerélményt, a fejlődést, napról napra továbbvisz minket. Fontosnak tartom saját magam képzését is, ennek érdekében minél több továbbképzésen veszek részt, bővítve tudásomat.
Bata Tímea vagyok, gyógypedagógus látássérültek pedagógiája szakirányon. Tizedik éve foglalkozok óvodás és kisiskolás korú gyermekek látásfejlesztésével és látásvizsgálatával, öt éve pedig a komplex korai fejlesztés is része a szakmai életutamnak. Kiemelt érdeklődési köröm az agyi eredetű látássérülés (CVI), valamint a vizuális részképesség-zavarok felmérése és fejlesztési lehetőségei.
A fejlesztő foglalkozások során fontosnak tartom a gyermekekre való ráhangolódást és az oldott, játékos, vidám hangulat megteremtését. A szülőkkel, gondviselőkkel való együttműködés, a kölcsönös bizalom megteremtése, a tapasztalatcsere és a tanácsadás szintén a szakmai munkám alapvető részét képezi.
Végzettségeim:
2024 Autizmus-specifikus komplex korai intervenció – elméleti és gyakorlati alapismeretek – Budapesti Korai Fejlesztő Központ
2023 Viselkedéstervező szaktanácsadó – Budapesti Metropolitan Egyetem
2022 Egymese alapítója – akadálymentes mesék készítése, szülőedukáció, súlyosan-halmozottan látássérült gyermekek és szüleik támogatása
2020 Érezz rá! – látássérült gyermekek szexuális nevelése – LÁRESZ Egyesület
2019 Megfigyelés és állapotmegismerés kora gyermekkorban – CSBO
2019 Cortical/cerebral Visual Impairment (CVI). Identification, assessment and intervention strategies for children with CVI
Weboldalunk – a legtöbb weblaphoz hasonlóan – cookiekat használ az oldal helyes működéséhez. Az „Elfogadom” gomb megnyomásával hozzájárul ehhez. Adatvédelmi tájékoztató